Tankanzeige P11-144 aus 2000

Es gibt 8 Antworten in diesem Thema, welches 1.563 mal aufgerufen wurde. Der letzte Beitrag () ist von clubtox.

  • Hello,


    I am from Holland and I can not write Deutsch.
    Reading is OK for me.
    Please help me.


    The problem I have is that the fuel meter is not working very well.
    When I fill up the tank (full) meter gives a reading a little over 3/4.
    After 10 minutes or so the meter shows full ?, the next day it is 3/4.
    You can not count on it.


    I checked the fuel gauge with a full tank, according the manual must be 8,5 Ohm resistens with a full tank.
    When the meter is at 3/4 I checked the gauge again, still 8,5 Ohm ???
    So gauge not broken.


    I resetted the ECN, problem still not solved.


    Can it be the meter ???????


    (In a short time i go on holliday and want the meter to function right)


    Thanks in advance.

  • Why no answers, please help me ?, it is no soccer (FussBall) !

  • I will move your thread to Primera.


    Maybe you find help there.


    ;)Rainer

  • Zitat

    Original von P11 Rider
    it is no soccer (FussBall) !



    Sorry


    :lachwalzen:

  • I have the same problem. Sometimes when the tank is full it shows only 1/2, next day the yellow light is on and after some KM it's full.
    It seems to be normal, there are some other 144er with this Problem. :heul:


    Greetz BB

  • I found out what is was. (contacts on the back of the "cockpit")


    Not the fuel gauge in the tank ?
    1. Fuel the tank completly full.
    2. check at the connector if it gives you a measurement of 8.5 Ohm = complete full (180 Ohm = empty)


    Disassembly the cockpit and check the connectors on the back.
    I put some contact spray in it.


    And it works, good luck.

  • Hallo,


    eventuell kann das ja mal jemand übersetzten:


    Also, hatte auch genau das selbe Problem. Es liegt zu 100% am Tacho / Kombiinstrument. Laut Nissan ist es wahrscheinlich eine defekte Lötstelle, aber genaues wissen die auch nicht! Habe bei mir den ganzen Tacho getauscht und jetzt funktioniert es perfekt!!!

    Man muss das böse nutzen um das Böse zu bekämpfen!

  • Zitat

    Original von clubtox
    Hallo,


    eventuell kann das ja mal jemand übersetzten:


    Also, hatte auch genau das selbe Problem. Es liegt zu 100% am Tacho / Kombiinstrument. Laut Nissan ist es wahrscheinlich eine defekte Lötstelle, aber genaues wissen die auch nicht! Habe bei mir den ganzen Tacho getauscht und jetzt funktioniert es perfekt!!!


    bei ihm lags am stecker des kombiinstruments - kontaktspray drauf und geht wieder - wohl die preiswerte version zu deiner ;)

  • Könnte mal wetten das es höchstens ein paar Tage funktioniert. Sobald man den Tacho vom Stromkreislauf nimmt und ihn dann wieder anschließt geht es auch, weil sich das ganze Teil dann resetet. Habe das ganze Spiel schon hunderte male durch um zu schauen wieviel real noch drin ist.


    Glaub mir, spreche aus Erfahrung ;) In zwei bis drei Tagen fragt er wieder was mit dem scheiß Teil los ist!

    Man muss das böse nutzen um das Böse zu bekämpfen!