Skyline GTR

Es gibt 72 Antworten in diesem Thema, welches 24.756 mal aufgerufen wurde. Der letzte Beitrag () ist von moxon.

  • Zitat

    Original von noggler
    Ich verstehe aber auch nicht, warum der 200sx bei uns nicht gut gelaufen ist?? Wenn man sich so das preis leistungsverhältnis ansieht, ist er doch ganz rentabel und sieht gut aus.


    sei froh - ich glaube, wenn der 200SX als targa auf den markt gekommen wäre, wäre es der volle renner geworden.


    den 100 NX haben die doch auch verkauft wie sand am meer obwohl der 200er um welten besser aussieht...

  • at Nismo. Und wie sich der in Japan besser Verkauft. Liegt aber daran das es in USa nie einen offiziellen R34 gab. Warum, dank der Getriebe Plazierung ist ein linkslenker unmöglich...


    Der Östrreicher war auf irgendeiner 100 NX Fanseite, aber welche... Frag mich was


    Ich vermisse auch ein Targa Dach, obwohl der Dachhimmel im S14 wenigstens so ausschaut als wär eins geplant gewesen. Man kann nicht alles haben...

  • Zitat

    Original von Nismo3
    Ha ha


    Ich kanns ja doch :P :P


    Nismo3


    Eben nicht, Du siehst es als einziger weil das Bild auf deinem PC lagert.

    Wenn ein Schäfer seine Schafe verhaut, ist er dann ein Mähdrescher?

  • Nissan Skyline GT-R M-spec

    This is the final evolution of the R34 Skyline before an all-new model arrives in 2003, and it's rather good...


    Any GT-R diehard knows that Nissan built the original R-32 Skyline GT-R back in 1989 for one reason. To win races. And it did, not only in Japan, but also in Australia where its 4wd, twin-turbo, hi-tech wizardry blitzed the touring car championships for two straight years.
    4..5
    The man who was to become known as 'Mr GT-R', Kozo Watanabe, followed that racing tradition with the R-33 and R-34 models into the nineties including specially tuned V-spec variants.


    Then, as if to signal the radical change of direction that chief exec Carlos Ghosn had chosen for Nissan, Watanabe was gone from the picture, replaced by a new team of engineers headed by Kazutoshi Mizuno, former Nissan Le Mans chief engineer and Group C team manager.


    And one of the first things Mizuno did, while he and his team worked on the handling traits of the new V35 Skyline saloon, was to modify the GT-R's V-spec suspension set-up. He felt that its harsh, highly strung, razor-edged road-handling characteristics were good for circuit racing – on smooth racetracks – but that in the real world, on real roads, it needed more compliance. The resulting M-spec (obviously using the M from Mizuno!), is not just a better rounded GT-R on all road surfaces, but has repercussions for the sportscar on a worldwide scale. More on that in a minute.


    A quick spin around the mountains south of Tokyo was enough to see what Nissan has achieved with its latest, and final incarnation of the R34 GT-R.


    Like the new V35 Skyline saloon, the M-spec employs Nissan's new 'ripple-control' shock absorbers which work to soak up even the smallest bumps or road undulations to maximise tyre contact with the road. To further ensure the rear stays planted, Mizuno also fitted a modified rear anti-roll bar and revised all the spring rates to enhance the effect of the ripple control upgrade. Whether at high speed on a highway or at lower speeds on the twisty bits, the new suspension set-up is where the R-34 should have started. Not only does it provide a more supple ride. It also allows an average driver more leeway when cornering hard, as you don't have to worry about the tail stepping out so far and so fast. When it does start to go, it is easier to catch and control.


    So steht es im EVO Magazin geschrieben:!!! :]


    Dies war die letzte Version vom R34,das is so wie der R32 bei den Golfs.


    Nur da steht 2003 soll der neue da stehen,noch nix davon gehört soll doch später mal kommen aber 2003??


    Nismo3

  • Ist möglich!!!!!!!!!
    In Deutschland fährt schon einer irgendwo rum.
    Außerdem gibt es bei mobile.de einen Händler aus Bremen der Skylines aus Japen importiert,sogar mit Fahrzeugbrief!!!!!!!1